Chaussures christian louboutin jusqu’à - 42 % - Pureshopping christian louboutin leiligheter

Chaussures christian louboutin

Supprimer les filtres
Filtrer les offres
  • Couleur
  • noir  
     
  • marron  
     
  • gris  
     
  • beige  
     
  • jaune  
     
  • orange  
     
  • rouge  
     
  • rose  
     
  • violet  
     
  • bleu  
     
  • vert  
     
  • blanc  
     
Toutes les marques
Prix
Promotion
Disposition :
Trier par : Pertinence
  • Pertinence
  • Popularité
  • Prix croissant
  • Prix décroissant
  • Réductions
83 résultats chez 1 marchand pour votre recherche "chaussures christian louboutin"
フラットd-layer-over show-in-list product-datas" data-id="1768840" data-brand="5564" data-redirect="#uggc:°°jjj.zbgrhe-fubccvat.pbz°erqverpg°11387462ps_e1768840°ft°4°f_vq°8?&f_rine6=produits-mosaique&f_rine7=recherche%3Nchaussures-christian-louboutin" data-redirect_anywhere="true" data-show_layer="true" data-url="#°fnaqnyrf-puevfgvna-ybhobhgva-srzzr-tevf-pynve-40-5-41_c1768840" data-evar7="erpurepur%3Apunhffherf-puevfgvna-ybhobhgva"> Sandales christian louboutin femme. gris clair. 40.5 - 41 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Sandales CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: sans applications imprimé bicolore boucle pointe arrondie talon cône doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 40.5 - 41. Couleurs: gris clair. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sandales christian louboutin femme. gris clair....

Christian Louboutin

690 €

Voir l'offre >
Escarpins christian louboutin femme. noir. 36.5 - 37 - 41 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: effet suédés lamé applications contrastées uni pointe étroite talon aiguille doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 36.5 - 37 - 41. Couleurs: noir. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. noir. 36.5...

Christian Louboutin

650 €

Voir l'offre >
Sandales christian louboutin femme. corail. 40 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Sandales CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir de veau. Details: sans applications uni boucle pointe arrondie talon aiguille doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 40. Couleurs: corail. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sandales christian louboutin femme. corail. 40...

Christian Louboutin

660 €

Voir l'offre >
Sandales christian louboutin femme. fuchsia. 36.5 - 41 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Sandales CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir, Fibres textiles. Details: cuir effet laminé cheveux de veau sans applications imprimé multicolore fermeture avec bride à la cheville pointe arrondie talon aiguille talon en plastique doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 36.5 - 41. Couleurs: fuchsia. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sandales christian louboutin femme. fuchsia....

Christian Louboutin

690 €

Voir l'offre >
Bottines cheville christian louboutin femme. bleu foncé. 40.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Bottines cheville CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: sans applications uni zip pointe arrondie talon aiguille doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 40.5. Couleurs: bleu foncé. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Bottines cheville christian louboutin femme....

Christian Louboutin

560 €

Voir l'offre >
Sandales christian louboutin femme. bleu électrique. 38 - 39.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Sandales CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: effet suédés lacets uni pointe arrondie talon stiletto doublure en cuir semelle en cuir chaussant réduit contient des parties non textiles d’origine animale. Tailles: 38 - 39.5. Couleurs: bleu électrique. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sandales christian louboutin femme. bleu...

Christian Louboutin

750 €

Voir l'offre >
Sandales christian louboutin femme. rose. 36 - 36.5 - 37.5 - 39 - 40 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Sandales CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: effet suédés sans applications fermeture à la spartiate uni pointe arrondie talon recouvert doublure en cuir talon cône semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 36 - 36.5 - 37.5 - 39 - 40. Couleurs: rose. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sandales christian louboutin femme. rose. 36 -...

Christian Louboutin

690 €

Voir l'offre >
Sandales christian louboutin femme. noir. 39 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Sandales CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir, Fibres textiles. Details: gros-grain cuir effet suédés nœud uni fermeture à la spartiate pointe étroite talon stiletto talon recouvert doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 39. Couleurs: noir. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sandales christian louboutin femme. noir. 39...

Christian Louboutin

640 €

Voir l'offre >
Mocassins christian louboutin femme. rouge. 37 - 38 - 38.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Mocassins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: clous franges uni pointe étroite sans talons doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 37 - 38 - 38.5. Couleurs: rouge. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Mocassins christian louboutin femme. rouge. 37...

Christian Louboutin

460 €

Voir l'offre >
Escarpins christian louboutin femme. noir. 37 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: clous uni pointe étroite talon aiguille doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 37. Couleurs: noir. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. noir. 37...

Christian Louboutin

690 €

Voir l'offre >
Escarpins christian louboutin femme. bleu. 38.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: effet suédés strass uni pointe étroite talon aiguille doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 38.5. Couleurs: bleu. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. bleu. 38.5...

Christian Louboutin

690 €

Voir l'offre >
Sandales christian louboutin femme. corail. 36 - 36.5 - 37 - 39 - 39.5 - 40 - 40.5 - 41 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Sandales CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: cuir effet suédés franges uni fermeture avec fermeture éclair pointe arrondie doublure en cuir semelle en cuir talon aiguille contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 36 - 36.5 - 37 - 39 - 39.5 - 40 - 40.5 - 41. Couleurs: corail. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sandales christian louboutin femme. corail. 36...

Christian Louboutin

630 €

Voir l'offre >
Sandales christian louboutin femme. camel. 36 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Sandales CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: cuir sans applications uni pointe arrondie doublure en cuir semelle en cuir talon stiletto boucle contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 36. Couleurs: camel. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sandales christian louboutin femme. camel. 36...

Christian Louboutin

616 € 554 €
Voir l'offre >
Sandales christian louboutin femme. noir. 36 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Sandales CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir de veau. Details: clous uni boucle pointe arrondie doublure en cuir semelle en cuir talon compensé semelle compensée en liège contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 36. Couleurs: noir. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sandales christian louboutin femme. noir. 36...

Christian Louboutin

550 € 451 €
Voir l'offre >
Escarpins christian louboutin femme. bleu foncé. 38.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir de veau. Details: effet suédés sans applications uni pointe étroite talon compensé semelle compensée revêtue doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 38.5. Couleurs: bleu foncé. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. bleu...

Christian Louboutin

460 €

Voir l'offre >
  • Baskets tendances Femme Christian Louboutin
  • Mocassins à talon Femme Christian Louboutin
  • Autre chaussure de ville Homme Christian Louboutin
  • Espadrilles Femme Christian Louboutin
  • Mocassin Homme Christian Louboutin
  • Sandales compensées Femme Christian Louboutin
  • Escarpins compensés Christian Louboutin
Plus de catégories
  • Mocassins à talon Femme
  • Sandales compensées Femme
  • Baskets tendances Femme
Escarpins christian louboutin femme. blanc ivoire. 36 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir de reptile. Details: nœud imprimé multicolore pointe étroite talon stiletto talon recouvert doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 36. Couleurs: blanc ivoire. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. blanc...

Christian Louboutin

690 €

Voir l'offre >
Mocassins christian louboutin femme. camel. 37 - 38 - 38.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Mocassins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: clous franges uni pointe étroite sans talons doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 37 - 38 - 38.5. Couleurs: camel. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Mocassins christian louboutin femme. camel. 37...

Christian Louboutin

460 €

Voir l'offre >
Escarpins christian louboutin femme. fuchsia. 36 - 36.5 - 39.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir, Fibres textiles. Details: cheveux de veau effet suédés paillettes imprimé multicolore fermeture avec bride à la cheville open toe talon aiguille doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale mary jane chaussant réduit. Tailles: 36 - 36.5 - 39.5. Couleurs: fuchsia. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. fuchsia....

Christian Louboutin

660 €

Voir l'offre >
Escarpins christian louboutin femme. saumon. 40.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: effet vernis sans applications uni pointe étroite talon stiletto talon recouvert doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 40.5. Couleurs: saumon. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. saumon....

Christian Louboutin

500 €

Mocassins christian louboutin homme. noir. 41 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Mocassins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Fibres textiles. Details: glands fantaisie léopard pointe carrée talon carré doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale mocassins. Tailles: 41. Couleurs: noir. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Mocassins christian louboutin homme. noir. 41...

Christian Louboutin

460 €

Espadrilles christian louboutin femme. noir. 41 livraison standard gratuite.
Espadrilles CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Fibres textiles. Details: alcantara® applications contrastées fantaisie fleurie pointe arrondie sans talons doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 41. Couleurs: noir. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Espadrilles christian louboutin femme. noir. 41...

Christian Louboutin

324 € 243 €
Escarpins christian louboutin femme. rose. 40.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: effet vernis sans applications uni pointe étroite talon stiletto talon recouvert doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 40.5. Couleurs: rose. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. rose. 40.5...

Christian Louboutin

500 €

Chaussures à lacets christian louboutin homme. noir. 40 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Chaussures à lacets CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: cuir strass clous uni pointe arrondie talon carré doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale. Tailles: 40. Couleurs: noir. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Chaussures à lacets christian louboutin homme....

Christian Louboutin

660 €

Sandales christian louboutin femme. platine. 38 livraison standard gratuite.
Sandales CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: cuir peau effet laminé sans applications uni pointe arrondie doublure en cuir semelle en cuir talon aiguille contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 38. Couleurs: platine. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sandales christian louboutin femme. platine. 38...

Christian Louboutin

550 €

Sandales christian louboutin femme. kaki. 36.5 livraison standard gratuite.
Sandales CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir de veau, Peau de chevreau, Cuir de python. Details: sans applications imprimé multicolore fermeture avec bride à la cheville pointe arrondie doublure en cuir semelle en cuir talon aiguille talon recouvert contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 36.5. Couleurs: kaki. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sandales christian louboutin femme. kaki. 36.5...

Christian Louboutin

560 €

Escarpins christian louboutin femme. chair. 38 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: effet vernis clous uni pointe étroite talon stiletto talon recouvert doublure en cuir semelle en cuir chaussant réduit contient des parties non textiles d’origine animale. Tailles: 38. Couleurs: chair. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. chair. 38...

Christian Louboutin

520 €

Escarpins christian louboutin femme. vieux rose. 41 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir, PVC - Polychlorure de vinyle. Details: effet vernis applications contrastées clous uni pointe étroite talon carré talon recouvert doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 41. Couleurs: vieux rose. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. vieux...

Christian Louboutin

500 €

Bottes christian louboutin femme. noir. 40.5 livraison standard gratuite.
Bottes CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir de cerf. Details: cuir martelé inserts en métal uni pointe arrondie talon compensé interne talon compensé contient des parties non textiles d’origine animale semelle en cuir chaussant réduit. Tailles: 40.5. Couleurs: noir. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Bottes christian louboutin femme. noir. 40.5...

Christian Louboutin

950 €

Escarpins christian louboutin femme. rouge. 38.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: effet vernis sans applications uni pointe étroite talon aiguille doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 38.5. Couleurs: rouge. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. rouge....

Christian Louboutin

420 €

Escarpins christian louboutin femme. chair. 37.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: effet vernis sans applications uni boucle pointe étroite talon aiguille talon recouvert doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussures à brides chaussant réduit. Tailles: 37.5. Couleurs: chair. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. chair....

Christian Louboutin

520 €

Escarpins christian louboutin femme. noir. 37 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir de veau. Details: cuir effet vernis sans applications fantaisie fleurie pointe étroite talon géométrique doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 37. Couleurs: noir. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. noir. 37...

Christian Louboutin

390 €

Ballerines christian louboutin femme. noir. 36 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Ballerines CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: clous uni pointe étroite sans talons doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 36. Couleurs: noir. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Ballerines christian louboutin femme. noir. 36...

Christian Louboutin

610 €

Escarpins christian louboutin femme. bleu ciel. 38.5 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Escarpins CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: effet vernis sans applications uni pointe étroite talon aiguille doublure en cuir semelle en cuir contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 38.5. Couleurs: bleu ciel. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Escarpins christian louboutin femme. bleu ciel....

Christian Louboutin

420 €

Sneakers & tennis basses christian louboutin femme. blanc. 37 livraison standard gratuite.
Photographie retouchée. Sneakers & Tennis basses CHRISTIAN LOUBOUTIN. Composition: Cuir. Details: effet vernis sans applications fantaisie fleurie fermeture avec cordons pointe arrondie doublure en cuir semelle en caoutchouc sans talons contient des parties non textiles d’origine animale chaussant réduit. Tailles: 37. Couleurs: blanc. Livraison Standard Gratuite-Livraison Gratuite
Sneakers & tennis basses christian louboutin...

Christian Louboutin


christian louboutin leiligheter

christian louboutin på salg
louboutins zapatos
sneakers mens Christian louboutin
Женская обувь
venda de amostras christian louboutin

Oppdatert Frp-taksameter. Og det har gått varmt.

Torgeir Micaelsen 19. november 2010 147 kommentarer

Husker du Frp-taksameteret fra valgkampen i fjor? Da oppsummerte vi skattekutt-løftene til Frp og Siv Jensen til 67 milliarder kroner. Med hjelp av Finansdepartementet, har vi nå fått oppdatert tallene, og vi kan trygt fastslå at Frp-taksameteret har gått skikkelig varmt. Vi snakker nå 100 mrd kroner. Statsminister Jens Stoltenberg er derfor konservativ når han anslår løftene til 88 milliarder i ulike medier i dag.

Frp har i sitt alternative statsbudsjett for 2011 lovet 29 milliarder kroner i skattekutt. Det er kun for 2011. I tillegg har Frps skattepolitiske talsmann, samt andre representanter for FRP, ved flere anledninger foreslått økte skattekutt.

La oss legge Frps alternative budsjett for 2011 til grunn og plusse på de områdene hvor de har forsterket skattekuttene sine. Ett eksempel på dette er formueskatten. I sitt alternative statsbudsjett for 2011 vil FrP kun redusere formueskatten med 0,2 %, men de har tidligere har sagt at de vil fjerne den helt. Da blir lettelsen ikke 2 milliarder som i deres alternative budsjett, men 14,4 milliarder.

Her er noen av skatteløftene og hva de koster i året :

Løfte nummer 1: Fjerne hele formueskatten. Det koster omlag 14,4 milliarder kroner ekstra.

Løfte nummer 2: FrP vil fjerne arveavgiften. Det koster omlag 1,23  milliarder kroner ekstra.

Løfte nummer 3: «FrP-pris» på bensin og diesel. Det koster omlag 14,6 milliarder ekstra.

Løfte nummer 4: Fjerne eiendomsskatten i kommunene. Det koster om lag 6,5 milliarder kroner (KOSTRA-tall fra 2008).

Løfte nummer 5: Svenske alkolhol- og tobakksavgifter i Norge. Her snakker vi fort om 9,3 milliarder kroner i året hvis Siv Jensen skal gjøre alvor av svenske alkolholpriser i Norge.

Løfte nummer 6: Gjennomføre endringene i pensjonsskattesystemet uten at noen får økt skatt. Det koster om lag 6,3 milliarder kroner.

Løfte nummer 7: Fjerne kildeskatten. Det koster om lag 235 millioner

Totalt beløper dette seg til ca 52 milliarder kroner. Dette er løfter som Frp har gitt.

Også andre Frp-løfter koster store milliardsummer – spesielt avgiftskutt:

Løfte nummer 8: FrP vil fjerne alle bompenger. Det koster minst 9 milliarder kroner, men tallet er mest sannsynlig svært mye høyere. Dette er en sak som også loves av FrPs kandidater lokalt og ikke minst av Frps transportpolitiske talsmann.

Løfte nummer 9: Fjerne dokumentavgiften. Det koster om lag 5,7 milliarder

Løfte nummer 10: Fjerne el-avgiften. Det koster om lag 10,3 milliarder kroner.

Løfte nummer 11: Fjerne nybilavgiften (engangsavgiften) . Det koster om lag 19,7 milliarder kroner

I tillegg vil FrP vil fjerne NRK-lisensen. Det koster omlag 4,7  milliarder kroner. Enkelte representanter fra Frp mener derfor at dette ikke skal med i regnestykket.  Det er likevel noe uklart for meg om et Frp-styrt Norge kun vil reklamefinansiere NRK (med alt det medfører) eller om NRK også skal ha andre inntekter over statsbudsjettet.

Sistnevnte er forøvrig den eneste tilbakemeldingen jeg har fått fra Frp om at mitt regnestykke er galt. Riktignok hevder mange at skattekuttene skal gjennomføres over en 4-årsperiode. (bortsett fra bompengene og NRK lisensen som Frp har lovet skal bort i 2010). Men det er ganske uinteressant. Følgene av så kraftige kutt i felleskapets inntekter blir jo de samme.

Taksameteret viser derfor at Frp totalt har lovet å gi nærmere 100 milliarder i skatte- og avgiftskutt.

Dette er greit nok dersom de samtidig hadde sagt hvor de skulle kutte et beløp som var tilsvarende høyt. Det gjør de ikke. I stedet lover de storsatsing på de fleste områder både sentral og lokalt.

Det er viktig å vite hvor store skatte- og avgiftslettelser og utgiftsøkninger Frp egentlig lover. Derfor oppfordrer jeg alle til å sende inn eksempler på Frps milliardløfter som dere kommer over.

Og dersom noen av løftene eller tallene som jeg bruker er feil, så retter jeg mer enn gjerne opp disse. Det viktigste er å få en totalsum på hva alle Frps milliardløfter egentlig koster.

Til journalister: Her er all dokumentasjonen dere trenger

Forrige Neste Se alle

147 kommentarer

  1. zoomba 19. november 2010 kl. 10:47

    Selv om alle disse skattene som blir hanket inn av rødgrønn, så kan jeg peke på 3 personer, 3 forsjellige leiligheter i gaten min som jeg vet selger Heroin, politiet vet at de selger heroin, alle i gaten vet at de selger heroin.

    Politiet arresterer ikke disse som selger heroin, hvorfor skal jeg betale skatt, når selv ikke drug-dealerne blir arrestert så de narkomane forsvinner fra gaten min? ( dette er ikke en gate midt i sentrum, men en gate der folk bor)

    Så en hel gate holdes gissel av en politikk som gjør at narkomane narkotikaselgere ikke skal arresteres og fjernes, jeg er SIKKER på om de hadde solgt narkotika som nabo av Jens stoltenberg, så hdde de ikke holdt på lenge

    Derfor liker ikke folk å betale skatt, fordi det ikke går til ting de bryr seg om. Hvem bryr seg om regnskogen i brazil, mens narkomane hyler slåss utenfor.

    har dere mistet helt bakkekontakt eller?

    Svar

  2. Esteban 19. november 2010 kl. 11:21

    hadde egentlig tenkt å svare zooma, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne…

    Jeg synes faktisk det er ganske vanskelig å fatte at et av landets største parti kommer med dette. Det er jo selvsagt mer til et statsbudsjett enn isolerte tall, men dette er så utrolig mange penger at det er helt umulig å fatte.

    Bra post som illustrere ganske klart og tydelig at "something is rotten in the state of Norway" når" folk flest" ikke ser at dette ikke kan funke!

    Takk!

    Svar

  3. Jøran Ødegaard 19. november 2010 kl. 11:48

    Hei!
    Du skriver at innbetalt bompenger sannsynligvis er "svært mye høyere" enn 9 mrd i året. Det er veldig interessant – vet du hvor mye og kan du oppgi en kilde her?

    Svar

  4. Torgeir Micaelsen 19. november 2010 kl. 12:21

    Jøran:
    Vi skal komme tilbake til en mer nøyaktig beregning av hva det koster å slette all bompengegjeld og legge ned alle norske bomstasjoner.

    Mvh Torgeir.

    Svar

  5. Kjell Johansen 19. november 2010 kl. 12:39

    Hei igjen Torgeir.
    Jeg skrev en kommentar når du la ut trinn 1 i forbindelse med Frps budsjettforslag. I og for seg vil ikke trinn 2 idag endre på min holdning til frp generelt. Det blir ALDRI mitt parti og de kommer ALDRI til å få min stemme. Da sitter jeg heller hjemme. Jeg har barn og barnebarn som skal leve videre i dette samfunnet. Det vil jeg ta ansvar for på min enkle måte her jeg sitter som uførepensjonist etter nesten 45 år i arbeidslivet, herunder i en del av det livet du nå kjenner.
    Men Torgeir, nå må du og dere passe på så dere ikke faller mer på målingene.
    Utspill som vekker avsky i FFO og sterke faglige organisasjoner er ikke bra.
    Sant å si så er det for mye fram og tilbake nå om hvem som er best på både det ene og det andre.
    Når selv vi som har vært troende politisk sett begynner å tvile er det ikke p g a Frps over eller underbudsbudsjett.
    Det som skaper problemer er hva vi ser og opplever fra våre egne og vårt parti.
    JA— det er vesentlige forskjeller og jeg tror ikke at noe blir beedre for flertallet av oss, herunder de og vi som alt er uføre. Men vi må ikke få de slagene i "trynet" som vi har sett idag, uansett om det nå sies at det ikke skal gå utover kjøpekraft eller annet.
    Torgeir vær så snill å se på eks det som er nevnt av andre her om kriminaliteten, narkosalg o s v o s v.
    Se på og prøv å forstå hverdagen til mange av oss.
    Hva har kosta mye de siste 20 til 30 åra og som ingen snakker om?
    Hva koster EU/EØS/SCHENGEN det norske samfunnet?
    Ta da med økt krim som rammer innbyggerne m v.
    Vær ærlige i tilnærmingen til den type debatter. Føler vanlige velger at de får nok igjen for skatter og avgifter?
    Jeg vet hva ting koster, herunder meg selv med sykehus, pensjon, medisiner o s v. Alt dette får vi servert, men andre viktige sider av det som koster samfunnet er det ingen som vil si noe om.
    Hvorfor??
    Det er noen arenaer det er viktig å unngå at de blå blå for dominere. De er jævlig dyktige på retorikk.

    Svar

  6. Stian Simensen 19. november 2010 kl. 12:41

    @ Jøran:
    Frp selv hevder at sletting av bompengegjeld vil koste 12 mrd kroner.

    Se her, side 9:
    http://www.stortinget.no/Global/pdf/Innstillinger/Stortinget/2009-2010/inns-200910-120.pdf

    Svar

  7. Jøran Ødegaard 19. november 2010 kl. 12:43

    Torgeir – vi snakker ikke om å bare slette bompengegjeld. Vi snakker om å fjerne hele bompengepolitikken der mellom 50 og 110% av kostnadene for veibygging legges på bilistene PÅ NYTT – ETTER at de har betalt for nøyaktig det samme gjennom andre bilrelaterte skatter og avgifter.

    Og du må ikke glemme at FrP VIL finansiere veisektoren ved bruk av skatter og avgifter – men ikke en tribbel løsning som i dag. Du kan altså ikke i ditt regnestykke fjerne alle skatter og avgifter på området – selv om FrP sier at vi vil kutte i alle. Poenget er at utgiftene i sektoren fremdeles skal dekkes.

    Svar

  8. Nyhetsbloggen 19. november 2010 kl. 13:51

    Fremskrittspartiet gjør alltid det "folket" vil. Altså det de tror folket vil. De snur og vender i alle saker, bare for å følge folkestrømmen.

    Svar

  9. Haakon 19. november 2010 kl. 13:57

    Torgeir.
    Jeg håper du følger bedre med i jobben som leder for finanskomiteen enn du gjør på bloggen her.
    Jeg har nevnt hvor FRP vil ta penger fra :
    Kutt i bistand ( som selv Jens nå sier ikke virker ).
    Kutt i landbruksstøtte.
    Kutt mindre innvandring/raskere utsendelse vil kutte utgifter.
    Satsing på å få folk friske fort – uavhengig av hvem det er som gjør folk friske. Her er det enorme penger å spare på NAV utgifter.
    Effektivisering og sammenslåing av kommuner.
    Satsing på infrastruktur der det bor folk slik at man kan tjene mer penger og betale mer i skatt. Det er ikke % satsen som er viktig, det er kronene.
    Ved å fjerne skatt på formue og arv vil fremtidige Fredriksener og Hagener kunne bli i landet og skape jobber og verdier. Disse inntektene må man også ta med – akkurat som dere bør utgiftsføre dem siden dere jager dem bort.

    Til slutt vil jeg minne om dine egne venners løfter :
    Fjerning av 200 kroners grensen for import via post.
    Fjerning av dokumentavgiften.
    20.000 flere sykepleier ( når dere sier hender, er det da 10.000 nye siden folk flest har to hender ?)

    Svar

  10. Skuffet AP-velger 19. november 2010 kl. 15:10

    Tror ikke vi skal blande sammen løfter og reell politikk. Hvis vi ser på løftene fra de rødgrønne så er det ganske mange av de som ikke er oppfyllt. Og det samme vil skje med løftene til en evt. blå regjering. Jeg trodde at vi i et demokrati hadde større innvirkning på hviken politikk som føres, men min oppfatning er at forskjellene i virkeligheten mellom de forskjellige partiene er minmal.

    Hadde foretrukket om AP prioriterte sin egen politikk fremfor å svartmale andre.

    Hilsen skuffet AP-velger

    Svar

  11. Arne Metzner 19. november 2010 kl. 15:16

    Kan ikke forstå at noen klager på "skattetrykket" i Norge. Vi har det utrolig godt. Norge kåres jo år etter år som det beste landet å leve i, og at vi har ansvarlige politikere fra AP viser at de gjør det rette.

    Svar

  12. Morten 19. november 2010 kl. 15:39

    Her i Bergen opplever vi hver eneste dag hva et samarbeid mellom Høire og FrP innebærer i praksis. Byrådet er i ferd med å presse gjennom et av de mest usosiale bybudsjettene byen har sett. Halv eiendomsskatt til de som har mest fra før. Budsjettaperne er de som har minst fra før. Absolutt ikke en politikk jeg unner resten av landet.

    Svar

  13. Haakon 19. november 2010 kl. 15:42

    Arne :
    Det er helt riktig at vi har det veldig godt.
    Men – det betyr ikke at alle skatter virker på en riktig måte.

    Vi ser at Fredriksen måtte flytte ( sammen med alle andre redere unntatt Wilhelmsen ) ut av landet. Fordi skatten på rederne var urettferdig høy.
    De rødgrønne forstod dette til slutt – etter at alle hadde flyttet – og har nå justert skattetrykket til lik det som er i EU.
    Rederne kommer likevel ikke tilbake av to årsaker :
    1. De stoler ikke på norske politikere.
    2. Når de dør blir selskapene deres tappet fordi barna skal overta.

    Vi ser at Hagen tok anselig mengde med milliarder ut av Norge fordi det er for dyrt å være her.

    Suttringen til de rødgrønne er "Vi vil ikke ha sånne folk her likevel".
    Faktum er derimot at vi trenger den næringen vi kan oppdrive her i fremtiden fordi selv om vi har det godt i dag vet vi at oljen før eller siden tar slutt.
    Og – kan vi ikke drive med skip her kan man lure på hva man skal leve av….

    Skatten på inntekt er ikke så ille som du sier.
    Men – det er effekten av formuesskatt og arveavgift som gjør at vi kvitter oss med folk som vi burde tiltrekke oss.

    Svar

  14. Grethe Kolbjørnsen 19. november 2010 kl. 15:47

    At du gidder – la meg heller få vite hva Ap vil løse av alle problemene vi har i dette landet og med hvilke virkemidler!

    Svar

  15. R. Hagenes 19. november 2010 kl. 15:53

    Det Frp lover er jo flott. Klingende mynt i kassen er JO slett ikke å forakte. MEN DETTE BLIR IKKE TROVERDIG FØR VI FÅR VITE HVOR DE SKAL TA PENGENE FRA. FOR DET ER JO OPPLAGT AT NOEN MÅ BETALE!!!! Mange sier at pengene bare kan tas fra oljefondet. Hvor lenge vil oljefondet vare om det mot alle odds skulle bli løsningen? Jeg skulle gjerne vite det for å ha bredere grunnlag for å kunne møte slik usakelig argumentasjon.

    RHa

    Svar

  16. PK 19. november 2010 kl. 16:04

    Hei.

    1. Er det bevisst, eller en forglemmelse at dere/Finansdep. helt ser bort fra at de fleste forslagene har en inntektsside?

    2. Hva koster det å gjennomføre Soria Moria erklæringen i løpet av ett år? (inntektssiden ikke medtatt, dette må være sammenlignbart).

    Svar

  17. Carl Martin 19. november 2010 kl. 16:05

    Hvor man skal ta pengene fra? Et eksempel: Min kone ble 100% sykemeldt pga hun trengte en operasjon i foten. Ventetid på operasjon var ca 9 måneder. Utgifter til sykepenger i perioden va ca 200 000,-. En privat klinikk kunne gjøre operasjonen på dagen for 20 000,-. Men Jens og co liker ikke private klinikker, så da ble det heller å gå sykemeldt i 9 måneder, ha vondt, være uvirksom og deprimert, og koste "samfunnet" ca 10 ganger mer. Opreasjonen var for øvrig ikke vellykket, fordi de hadde rotet bort røntgenbildene.

    Problemet er jo ikke at man ikke har nok penger. Problemet er at det sitter et vanvittig byråkrati bygget av den rødgrønne regjering som bedriver moldbo politikk og vanstyre.

    Nei, gi meg 20 000,- i skattelette, så skal jeg kjøpe operasjonen billig, og sannsynligvis vellykket.

    Svar

  18. Audun Olerud 19. november 2010 kl. 16:07

    Er det noe AP kan så er det øket sysselsetting. Det er da sysselsettiing i offentlig sektor. 80 nye etater har din gode venn stasminister Jens Stoltenberg bidratt med. Hva koster det? Hvems skal betale for det når oljen er borte? Kan det tenkes at den andre siden av norsk politikk har reflektert over det?

    Svar

  19. Tore Sinding Bekkedal 19. november 2010 kl. 16:07

    Haakon: Den norske offentlige bistanden var totalt 25.6 milliarder kroner i 2009, og den redder vha. vaksinering, mat og vann årlig et antall liv som nok uten vanskeligheter overgår hele Norges befolkning, og legger til rette for lands evne til å utvikle sine egne bærekraftige og på sikt teknologiutviklende samfunn.

    Det er mindre enn el-avgiften og nybilavgiften. Det er fullstendig uærlig engang å late som om kutt i bistanden vil utgjøre en ikketriviell forskjell i de norske statsfinansene, og det er fullstendig uspiselig å kutte i noe som redder millioner av liv årlig for å finansiere noen kilometer med to ekstra felt motorvei.

    Svar

  20. Haakon 19. november 2010 kl. 16:16

    RHa :
    Det er ikke så rart du og Torgeir Michaelsen lurer på dette når dere ikke leser det som er skrevet her og også søker informasjon.
    Det er kanskje litt mer alvorlig at lederen for Stortingets finanskomite ikke søker denne informasjonen enn oss mer vanlig dødlige.
    Jeg har jo skrevet litt om dette over.

    Men :
    Kutt i uhjelpen er et viktig middel. Dette er noe selv Jens nå begynner å se på siden uhjelp opplagt ikke virker.
    Kutt i støtten til bøndene er et annet FRP punkt.
    Slå sammen små kommuner til sterkere kommuner som kan gi innbyggerne det de har krav på er viktig – og dermed kutte adm kost.
    De rødgrønne ser på skattekutt som utgift. Om man ser på at det genererer arbeidsplasser, beholder velstående og flinke mennesker her så er det faktisk en investering.
    De rødgrønne er fornøyde med å ha jaget Fredriksen, pengene til Hagen og mange andre flinke ut av landet. Likevel er det et tap for landet – noe FRP vil ha slutt på og derfor øke verdiskapningen som betyr mer penger inn i staten.
    De rødgrønne ser på vei og jernbane som utgifter. Ved å investere der det er mennesker og bruk i næring vil man øke jobbingen, øke skatteinntektene fra bedriftene. Derfor er det ikke bare penger ut – det koster penger å skape penger for å si det sånn.
    Ved å kutte antall asysløkere og sende folk raskere ut sparer man ikke bare på oppholdssteder, men også tolketjenester, advokattjenester, ankingen osv som er faktisk veldig veldig dyrt.
    Ved å presse foreldre til å sørge for at barna kan norsk, de selv involvere seg mer i samfunnet vil vi spare mye.
    Ved å sende syke mennesker til sykehus som har kapasitet (private, utenlandske, offentlige) vil man få ned NAVs budsjett. Og – folk blir friske til å generere penger igjen. I stedet for kø system som vi har i dag som koster i sykepenger og genererer lite.

    Det er mange grep som skal til og det er mange steder å ta penger.
    Husk : Mindre penger er ikke alltid dårligere tilbud. Som f.eks. ved sykehusene. Bruk pengene på å spare sykepenger er lønnsomt.
    Og – mer penger er ikke alltid bedre. Som i uhjelpen – vi ser ikke noe forbedringer og det har selv Jens nå uttalt til Aftenposten.

    Svar

  21. Ola 19. november 2010 kl. 16:28

    @ Haakon.

    Fredriksen flyttet ikke pga skatten, men pga av et bokettersyn.

    Svar

  22. Sylvia Victoria Steinagard 19. november 2010 kl. 16:44

    Hei. Benytter sjansen til en kommentar og håper den blir lest???
    Har heile livet vært fan av Ap. men no er eg blitt ein tvilar. Vil ikkje uttale meg om budsjettet til dei to blåpartia – men eg ser kva som er realiteten av den politikken som er blitt ført av dere – nemleg det at gamle og sjuke sitter og griner og føler seg lite verdsatt – får ikkje sjukeheimsplass som dere har lova lenge å prioritere.
    Så akkurat den biten -MÅ GJERAST ALVORLEG GREP og få ordna!
    MEN – det er ein ting til eg gjerne vil seie:
    Når eg ser korleis "pampane"frå Storting og regjering har fått i hauevis med urette midlar – m.m. så gjer eg meg visse tankar av korleis vi minstepensjonister blir behandla. Eit konkret eksempel som gjel meg sjøl:
    Eg har opptent rett til ein bitteliten KPS-pensjon – med ei utbetaling tidlegare pr.mnd på 680 kr./mnd. Så fekk vi litt tiltrengt påslag til oss minstepensjonister(3 år sidan???) då vi fekk litt meir i trygd.
    KVA SKJER då? Jo, da tek KPS og reduserer denne lille pensjonsutbetalingen min – samordner den!!! fordi eg fekk litt meir i mnd.
    Og sidan den dagen har dei "samordna" den fleire gonger så no er beløpet pr.mnd nede i 452,-kr/mnd. Desse kronene betyr faktisk mykje for meg – for dere er dei ikkje lommerusk eingong…..
    Eg sendte brev til KPS da dei tok det store kuttet på 200 vel – og spurte kvifor??? Fekk faktisk svar; at det var ei gamal lov frå 1956 (mulig eg ikkje husker rett årstall) som politikere ikkje har retta opp eller justert.
    DET ER ALTSÅ GRUNNEN TIL AT EG SOM MINSTEPENSJONIST SITTER MED "SVARTEPER" og får minus i mitt lille regnskap.
    Dette gjelder sikkert mange andre som ramler i samme grøfta/liten pensjon. Så eg ber dere få retta opp denne lova til KPS før dei tek resten av dei kronene eg HAR RETT PÅ!!!
    Men det er vel å håpe for mykje at dere gidder å lese det eg skriv, langt mindre at dere gjer noko for å rette opp ein slik feil som går utover svake.
    No har du sjansen!!!

    Trur ellers det blir mange gamle rødfarga som stemmer blått heretter.

    Sov godt, dere har jo astronomiske lønner i forhold til vi som verkeleg har jobba opp dette landet – eg starta min yrkeskarriere som 15 åring i 1955. starta min egen bedrift som 40 åring og blir straffa med minstepensjon for det. Har aldri heva arbeidsledighetstrygd i mitt 71-årige liv.

    Er ikkje berømt eller kjendis – mi heimeside koster penger som eg ikkje tener 1 øre på, fordi eg ikkje har noken mesener som kan støtte meg.
    Men eg er veldig glad for min minstepensjon!

    Får eg høyre frå deg eller vil du gjere noko med dei viktige tinga eg skreiv om først?
    Med vennleg helsing
    Sylvia Victoria Steinagard

    (Einar Gerhardsen var den største helten!!!)

    Svar

  23. Runar 19. november 2010 kl. 16:47

    Heisann!
    Nå er jeg ikke en FRP velger, men bare lurte på hva den rødgrønne siden har som et fullgodt argument for å beholde formueskatten.

    Et annet land som er glad i formueskatten er Frankrike. Til tross for at formueskatten slår inn på et mye høyere nivå i Frankrike enn i Norge, er det anslått at formueskatten har kostet Frankrike den nette sum av 200 milliarder euro i regn kapitalflukt siden de innførte den for litt over 20 år siden.
    I korte trekk så koster formueskatten Frankrike dobbelt så mye som den henter inn i skatteinntekter, hvert eneste år . [1]
    Hvorfor dere da bruker det som et argument for at vi i fremtiden vil få lavere skatteinntekter om vi fjerner formueskatten er pussig.

    Er dette fornuftig skattepolitikk? Eller er dere for det for å hindre såkalte "nullskatteytere"?
    I realiteten finnes det ingen nullskatteytere. Selv om det til stadighet er hovedargumentet deres.

    Om jeg investerer alle pengene mine i en norsk bedrift for å få avkastning, skattes det fremdeles av disse pengene. Det skattes bare ikke av meg! Men av bedriften.
    Jeg vil stå som nullskatteyter, men i praksis så er jeg ikke det. Pengene jeg har satt inn i denne bedriften blir skattet av, det vil bare ikke stå på meg.
    Til syvende og sist virker dette kun som et kosmetisk grep for at det skal se penere ut i skattelistene. Et kosmetisk grep som muligens koster Norge fryktelig mye penger hvert eneste år.

    [1]http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1268381

    Svar

  24. Ismail 19. november 2010 kl. 17:02

    Høyre og Frp vil avskaffe formueskatten hvis de lykkes det så er fordel for noe få menneske i dette landet som hadde mye fra før.
    Arbeiderpartiet sitt budsjett viser trygt, pålitelig og solid lederskap og tar ansvar for å rydde opp når kommunen nå rammes av den internasjonale økonomiske krisa. Arbeiderpartiet vil prioriterer barn og eldre foran skatteletter: Arbeiderpartiet har et smart budsjett. Lykke til kamerat.

    Mvh Trondheim Ap
    Ismail

    Svar

  25. Harald Bjørn Johnsen 19. november 2010 kl. 17:08

    Ja jeg tror deler av velferdsstaten vil lide under FRP og Høires budsjetter.Men……Hva med kuttene i trygdebusjettet som under denne regjeringen vil bli kuttet med ca 50000 kr til de som lite har fra før.Dette vil jeg gjerne ha et svar på.
    Mvh Bjørn Johnsen.

    Svar

  26. @Bernt_S 19. november 2010 kl. 17:11

    Det må være moro å drive politikk med monopolpenger, slik Frp gjør. Og skulle det mangle penger er det bare å dikte opp noen.

    Svar

  27. Knut 19. november 2010 kl. 17:30

    Veldig bra dokumentasjon! Et kirurgisk angrep de ikke greier å svare på.

    Svar

  28. P O SOLBERG 19. november 2010 kl. 17:33

    Hei,x-apleder lokaltkaller,
    Du som er leder i Finanskommiteen bør rydde opp i den urett Bondevik 2 påførte Diabetikere i 2005;ved å ta bort særfradraget i sjølmeldinga for diabetikere.
    Praxis er dessuten forskjellig fra Lignktr t Lign ktr.,også dette en urett. Har prøvd i 4 år opp i mot Kristin Halvorsenen da hu va finansminister,ikke lykkes. Sjøl har jeg ikke fått godkjent ligninga siden 2005 grunnet denne urett. Har forsøkt via mitt politiske nettverk,men dette er verkebyll som ingen tør å ta i………..Noe som er feigt!
    Det ble også lovet å rette opp dette under valgkampen i 2005,bla Bjarn H Hansen.
    Kan du sjekke dette?
    POS

    Jeg er ikke på Tvitter/Facebook.E-post tilbakemelding OK

    Svar

  29. Pål Helvig 19. november 2010 kl. 17:37

    Kan du kommentere at SV/AP (Senterpartiet har aldri vært noe miljøparti) kan fronte kutt i støtten til all alt.drifstoff og utvikling av nyere/bedre batterityper til bil og transport ?

    JEg var medlem i AP 10 år, men meldte meg ut pga. din o.a. idiotiske vedtak mot et foreløpig marginalt biodieselforsøk ifjor. Jan Bøhler (som ikke er fra B., men satt i styret i det laget) var mot, men blant dem som ble tvunget av partipisken.

    Jeg må dessverre si at jeg synes det er lite kollektivt bevisst å satse all norges økonomi på fordeling velferdsmessig innenlands, og stikke hue i sanden for havstigningen som m. forsiktige anslag vil være + 1m i 2080. Men i Norge kan vi takle det, men hva skal vi gjøre m. 100 mill.hjemløse i Bangladesh.

    JEg kommer, for Oslos del, til å engasjere meg litt i valgkampen neste år, men har dessverre ingen tro på valgseier her hvis ikke regjeringen står fram som en foregangsregjering i lokale- og globale miljøsaker, og det hjelper ingenting at N. er for strengere globale miljøreguleringer hvis vi ikke får noen store landa med oss.
    Sjefen din, Jens, får sikkert en fin og interessant jobb etter 2013.

    Svar

  30. Haakon 19. november 2010 kl. 17:51

    Tore :

    http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article3899133.ece
    Stoltenberg sier : «U-landene må ta mer ansvar for å komme seg ut av fattigdommen selv. Skattebetalerne må begynne å se resultater. Bistand skal ikke lenger være en selvfølge, og nå er det på tide at flere av landene tar grep selv.»

    FRP vil ikke avvikle uhjelpen helt. Men – de vil gi penger til organisasjoner som kan dette langt bedre enn staten selv kan.
    Og – vaksine er bra. Men – støtte til koranskoler som AP var så tilhenger av er tull.

    Det er lett å trekke frem det lille som virker, men faktum er at afrikanske land har mottatt tusener av milliarder fra mange land i over 40 år uten nevneverdig forbedring.

    Ola :
    Fredriksen bodde i Kypros da bokettersynet kom.
    At han utelukker å komme tilbake er pga reglene her og han vurderer også å at mer industri ut av Norge.
    Gratulerer AP.

    Ismail :
    Du har helt rett. Men – vi sender verdier og arbeidsplasser ut av landet med denne skatten.
    Det må du ta med i vurderingen.

    Harald Bjørn Johnsen :
    Du angriper FRP for noe de rødgrønne gjør ????

    Pål Helvik :
    Veldig interessant eksempel. Dette viser at behovet for penger gjør at man tar livet av grundervirksomhet og satsingen på ny næring og arbeidsplasser.
    Når man samtidig vet at kommunenes administrative utgifter i 2005-2009 gikk opp 6 mrd så skjønner man de trenger pengene.
    Et alternativ er å drive uten å øke offentlige sektor og deres utgifter så mye – det vil gi penger til skaping!

    Svar

  31. trond 19. november 2010 kl. 17:54

    Hei..

    En ting vet jeg som er en minstepensionist,og det er at om Frp og Høyre
    kommer sammen,ja da er det nok ute med oss som får de minste lønningene.

    Frp og Høyre skulle vært pålagt og levd med de små pensionene som vi som har trygd har.
    Så hadde de kansje forstått at det er VI som får lide når ting går opp som vi skal kjøpe.
    Det er jo hos oss som har minst at det merkes mest,men enten så er Frp og Høyre så intetanede eller så er det rett og slett at de IKKE VIL forstå det.
    Og det er nok det sistnevnte som stemmer.

    Jeg vet nok at de fleste partier lyver og lover gull og grønne skoger om de kommer til Makta,men som oftest etter at de har fått prøve seg,så forandrer alt seg ganske fort.

    Nei la Frp og Høyre få prøve å leve av de få kronene som vi minstepensionister har og likedan av de små kronene som de stakkarne
    som må ty til Sosialen får,DA kansje hadde de forstått hvordan det er.

    Frp og Høyre får ihvertfall ikke MIN stemme.

    Svar

  32. Khan 19. november 2010 kl. 18:05

    FrP og Høyre sammen kan bli farlig for Norge. Jeg støtter deg i kampen mot dem.

    Svar

  33. Haakon 19. november 2010 kl. 18:10

    Trond :
    Du har ikke noe å frykte. Pensjoner bestemmes ikke av regjeringen.
    Vi har et system nå som gjør at vi må revidere pensjonssystemet av og til. Neste gang er i 2012 – under de rødgrønne.

    Så blir Stortinget enige om hvordan dette skal være og slik blir det.

    Og – endringene skjer ovenfor de som er unge og deres måte å spare opp pensjonspoeng.
    De som alt er pensjonister vil ha sin pensjon – slik de har spart opp poeng i løpet av sitt liv.

    Husk : Det var ingen endring under Bondevik.

    Det man kan gjøre for å forbedre din situasjon er å senke skatten din.
    Man kan gjøre maten billigere og man kan gjøre strømmen billigere.

    Min mening er at livsnødvendigheter som dette bør bli billigere for å få færre fattige.
    Dette vil ikke de rødgrønne, men dette vil Høyre og FRP.

    Svar

  34. Åsmund Ekrheim 19. november 2010 kl. 18:21

    Hei.
    Kom med A.p s politikk .og det som dei vil gjera for å retta opp ein feilslått politikk. Frp s politikk skall eg greia å sette med inn i uten tullpreik frå Aps pappagutter.
    Åsmund

    Svar

  35. Kunnskapsløs leder av finanskomiteen | Erlend Wiborg 19. november 2010 kl. 18:23

    […] nå leder av Stortingets finanskomitee Torgeir Michalsen fra Arbeiderpartiet har lagd et “FrP taksameter” der han prøver å regne på hvor mye Fremskrittspartiet sine valgløfter koster. Arbeiderpartiet […]

    Svar

  36. blikkboks 19. november 2010 kl. 18:30

    Merkerlig hvordan dere hjernevaskede Ap-sauer tenker.
    Når noe er fint og flott gir dere uttrykk for at Ap alene har sittet med makten siden krigen, men med en gang noe ikke er så bra er det plutselig "alle de andre" som har skylden.

    Men årets julegave fra Ap til alle uføretrygdede er i alle fall allerede "innkjøpt":
    "Regjeringen planlegger kutt for uføre"
    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10019184

    PS: @Trond
    Frp har aldri sittet med makten, så det er i alle fall ikke Frp som har gitt deg dårlig minstepension.

    Svar

  37. Atle 19. november 2010 kl. 18:38

    Hvis du bare kutter der man i dag søler bort penger (les: u-hjelp og offentlig sektor bl.a) så ser jeg ikke de store problemene med de kuttene Frp vil gjennomføre. Det handler om å bruke pengene på en annen måte. Samtidig burde man gitt f.eks Fredriksen en skatt på 5% og heller få flere bedrifter til Norge og høste av de fruktene dette bærer med seg, men det skjønner jo ikke AP. Der skal det melkes hver jævla krone ut av de som jobber og sliter. Inntekten vår er beskattet 4 ganger før vi går i graven. Tenk litt på det. Bør vi ha høyere skatte i dette landet?

    Svar

  38. Haakon 19. november 2010 kl. 18:43

    Atle :
    Man kan ikke bare gi 5% skatt. Man må ha en tverrpolitisk enighet om en langsiktig næringspolitikk og sette føringer langt frem i tid.
    Kun dette vil gi næringsliv trygghet på at Norge er et land de kan være i.
    En 4 årsperiode er ikke nok.

    Skattenivået i Norge er helt greit. Avgiftsnivået derimot er for høyt.
    Strøm er noe selv de fattige trenger, likevel flås man og statlige strømselskaper går med kjempeoverskudd.
    Bil er også nødvendig. Selv for fattige som ikke bor innenfor Ring3 i Oslo – og det er ganske mange.
    Mat er noe alle må ha.

    Vi må få ned avgifter på livsnødvendigheter for å gjøre hverdagen til de som har lite bedre.

    Svar

  39. per bjarne 19. november 2010 kl. 19:06

    Frp har produsert papirpenger i alle år. Det er ufattelig for meg at det er så mange som støtter dei.
    Folket i England har fått smakt medaljas bakside etter valet. No er AP det største partiet i gjenn, men no er det forseint.
    Er det etter at Høgre og Frp. får fleirtal vi vaknar, då er det forseint.
    I løpet av 4.år kan store delar av Statoll,statskarft.Hydro og telenor vere solgt,
    I tilleg har dei rikaste vorte 0 skatteytarar.
    Veljarar er ofte ein trulaus aliert det er når realitetane er der vi vaknar
    Det bør ikkje skje

    Svar

  40. Haakon 19. november 2010 kl. 19:09

    per bjarne :
    Det som slår meg er at mange FRP kritikere kritiserer ting AP gjør.
    Som delprivatiseringen av Telenor, Statoil osv.
    FRP ønsker å selge mer, men beholde kontrollerende andel.

    De rikeste betaler lite i skatt i dag.
    At de er her å lager jobber og skaper teknologi er viktigere enn deres peronbeskattning.
    Eller støtter du regler som jager Fredriksen og rederne og annen industri ut av landet ?

    Svar

  41. Gunnar 19. november 2010 kl. 20:05

    Fantastisk på kornet! Har fundert på dette med budsjettbalanse selv, og det slår det aldri feil; budsjettene til Frp går aldri opp. Aldri!

    Svar

  42. Kristoff Siem 19. november 2010 kl. 20:40

    Jeg synes AP skal fortsette og stå på.. gjerne litt hardere. Ap er det beste regjeringspartiet nettopp på grunn av at dere tenker og ikke bakover slik frp og høyre gjør. Frp og høyre slik de opererer idag er en trusel for den sosiale velferden vi har i Norge, og jeg tør ikke tenke på hva som kan skje om disse partiene kommer til makta. Det må unngås for enhver pris!

    Svar

  43. magnum 19. november 2010 kl. 20:56

    Hei.. Å komentere Frp`budsjett. !.Tja.Det er den samme gamle leksa omigjen og omigjen.. For min del så har Frp vært synonymt med fremmedhat, Korttenkthet ,og egoisme. I ett av verdens beste land å leve i er de ikke fornøyd med noe.. Når Siv Jensen uttaler at hun ler så hun får vondt i magen, da tor jeg det er panikklatter , og at hun selv ikke har peiling på hva det vil si å drive ansvarlig politikk.Og at hun slev aldri har tatt seg tid til å gjøre det regenstykket som AP, nå har gjort..Hun sier også at kkek alt skal gjøres på ett år.. Sannheten er at vist hun får makt til det så klarer hun å rive i stykker det Gode Norge som vi allerede har , og som bare kan bli bedre med den sittende regjering..
    Å kalle seg "partiet for alle" er ikke riktig.. Det er partiet for de som ikke har empati ,og som vil privatisere hele Norge..Jeg vet hav AP har fått til gjenom mange år.. Dere bør fortelle mer historie..Feks at det var takket være langtenkte APère det ble olje i Norge , og oljefond.. Alt dette som alle nå krever skal brukes. (I etterpåklokskapens navn) er det AP som står bak.Skjønner meg ikke på Høyrepolitikk der alt handler om penger.. Uten samvittighet ,.og det rammer de svakle som de så fint sier de er for.Og disse har kanskje Krf også tenkt å føre politikk sammen med.. Detr sier mer om Krf eller om Frp… NEI til Frp

    Svar

  44. Arve M. Bakken 19. november 2010 kl. 21:04

    Torgeir Micaelsen. Det er et eller annet i logikken din som jeg ikke får til å stemme.

    Først til betingelsen. Vi vil begge ha en livskraftig stat, der samfunet skal løse og bidra til løsning på alle store samfunnsutfordringer.
    Folketrygda, gratis sykehus, rimelig legehjelp, gode veier, et livskraftig kultursamfunn. Og jeg kan nevne mer.
    Der er vi enige.

    Så til saken. Jeg vil presisere at jeg selv ikke vil dra nytte av om vi fjerner følgende skatter og avgifter;

    Endringen i pensjonsskattesystemet er noe dere på Stortinget har vedtatt. Det var i seg selv en svært dårlig sak. Og mange vil komme dårlig ut av den. Jeg syns du som stortingspolitiker skulle gått mer inn i deg selv og din begrunnelse for å gå med på disse endringene i stdet for bardust å nærmes t slå fast at dette nå er endret for godt. Ver så god og betal. Jeg håper et annet flertall påmStortinget vil ndre denne loven.

    Arveavgiften må bort.
    Jeg kjenner til personer som har måttet selge arvet eiendom fordi de ikke kunne betale arveavgiften. Det syns jeg er uhørt. Dette reagerer folk på.

    Dokumentavgiften er et irritasjonsmoment. Den må vekk.

    Når det gjelder bompengeavgifter kan jeg komme med en sann historie, og stille spørsmål til deg, var dette meningen?

    Noen vassfall i Nordland skulle bygges ut og det ble organisert et offentlig/privat selskap. En av storaktørene i selskapet var et bompengeselskap i Trøndelag. Hva er dette, Micaelsen? Hvem styrer dette bompengeselskapet? Hvem har gitt de slike fullmakter? Hva slags system er det du har vært med på å bygge opp. Det er jo mer enn antydet at bompengeselskapene har hatt som bieffekt en svært uryddig bruk av penger. Det er DITT ansvar, Micaelsen. Er du stolt av det?

    Å fjerne nybilavgiften for å få inn en ny bilpark, vil faktisk være svært samfunnsøkonomisk lønnsomt. Men det fordrer noe annet. At man øker drivstoffprisene. Slik sett er jeg dørgende uenig med Fremskrittspartiet, men også svært uenig med Micaelsen. Ved å fjerne nybilavgiften ville vi fått en nyere bilpark, en tryggere bilpark, og en bilpark som gikk på alternativ energi.

    Så er spørsmålet? Hvor interessert er Regjeringen i at vi skal gå over til annen bilenergi enn bensin og diesel? Også der kommer, som du sier, inntektene til Staten inn.

    I denne saken vet jeg at jeg har svært mange samfunnsøkonomer med meg. Også i Finansdepartementet.

    Elavgiften skal jeg ikke si noe om. Men jeg kan si mye om hysteriet mot å bruke gasskraften slik den er . Norge taper milliarder, flere titalls milliarder kroner årlig ved å vente på miljøvennlig gassteknologi. Det gjør vi fordi kretser jeg ikke ønsker å bli sammenlignet med, har greidd å vinne denne kampen.

    Om Bellona og andre mener vi er miljøsvin om vi bruker gassen slik vi nå kan til gasskraftverk, ja så la de mene det.

    Vi vil spare flere titalls milliarder kroner årlig ved å slippe å bygge kraftledninger gjennom halve Vestlandet, når vi kan bygge ut gasskraftverk i Trøndelag, Mongstad og i Rogaland i stedet. I tillegg vil vi få en ekstrem miljøgevinst. Globalt sett vil ikke utslippa fra gassen bety noe særlig de få årene dette får foregå før den nye teknologien er på plass.

    Jeg har ikke noe Finansdepartement til å finregne på mine regnestykker. Vil bare slå fast at en forutsetning for ditt regnestykke er at du mener du har vært med på å fatte rette vedtak på Stortinget. Men den forutsetningen er min mening den alvorligste feilen med ditt innlegg.

    Svar

  45. Ragnhild 19. november 2010 kl. 21:42

    Har du noen tall på hva dette betyr i antall sykehjemsplasser eller lignede. Forøvrig oppsiktsvekkende at de ikke svarer med tall eller dokumentasjon, men bare beskyldninger.

    Svar

  46. Sigbjørn Jørgensen 19. november 2010 kl. 21:42

    Hei. Jeg er medlem av Høyre, men er svært skeptisk til et samarbeid med Fremskrittspartiet under nåværende ledelse. Siv Jensen er ekstremt ordninær og negativ, og jeg vil helst ikke risikere å leve i et land med henne som statsminister. Det eneste jeg mener Fremskrittspartiet gjør av betydning er å sette fokus på innvandringen til Norge som jo går over stokk og stein. Forsøk å få fjernet Siv Jensen og bytt henne ut med noe klokere og mer presentabelt så ville det kanskje bli enda større oppslutning om ditt parti.

    Svar

  47. Pål Gausdal.............. 20. november 2010 kl. 00:19

    Dette var en grei oversikt over skatte og avgiftsreduksjoner .Men dette er jo bare halve sannheten .

    Er takknemlig hvis du kan presentere en tilsvarende oversikt over hvilke kostnadskutt som finnes i Frps alternative budsjett , samt hvilke konsekvenser dette får .

    Svar

  48. Geir Vinje 20. november 2010 kl. 01:01

    Som AP-medlem er jeg enig i å fjerne nrk-lisensen. Dette er en avgift for avgiftens skyld. Dette er noe man burde betale gjennom skatten. Fremtiden er web/internett TV. I en slik verden er nrk-lisensen en dinosaur. AP-kan punkter denne saken en gang for alle, ved dette enkle hånd grepet. Problemet er at hver gang man sender ut nrk-lisensn til folk så stiger oppsluttningen til frp. Vi i arbeiderpartiet bør konsentrere oss om å fjerne avgifter som bare er å kaste glor i øynene på våre potensielle velgere. Folk som stemte på oss, stemte for høyere skatter, for å bli kvitt de ekstra avgiftene. Slik som strøm leie, lisenser, tannlege regninger, o.l. Når de ser at de får høyere skatt + at man ikke fjerner dette, så gidder de ikke å stemme på oss. Frps budsjett fungerer ikke, men alle de store grunnleggende løftene som vi har ofret på alteret til haukene i partiet, som ikke gidder å følge generalforsamlingens innstilling om å innføre tannlege under samme ordning som leger kommer til å ødelegg for mulighetene for 4 nye år i regjering. Vi trenger å møte frp og høyre på disse punktene. La alle se at vi ikke syselsetter folk med bare å kreve inn avgifter. Det som kan gå gjennom skatten, bør gå gjennom skatten. føler at ved å fjerne de som jobber i bommer, med nrk-lisens & peiling, så kan vi innføre 7 timers dag. Bommer er en økonomisk systemfeil. Veier burde være finansiert gjennom igjen skatter. Skjønner at det er de som kjører bil som må betale, men bommer fordyrer også maten. Transport som går forbi bommene må betale, og varene blir dyrere.

    Svar